Càritas Diocesana de Tarragona va celebrar, el passat dissabte dia 15 de juny, la seva 41a assemblea anual al Centre Tarraconense El Seminari.

L’assemblea es va iniciar amb un acte de benvinguda al Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Planellas, el qual va poder saludar a totes les persones representants de les Càritas tant parroquials, interparroquials, arxiprestals i dels serveis diocesans presents en l’acte.

En la pregària d’acció de gràcies pel seu nomenament, el director de Càritas Diocesana va adreçar-li unes paraules en nom dels allí congregats. «Us donem la més cordial benvinguda a casa nostra que des d’ara és casa vostra. Ho fem com església que som, comunitat de fidels, poble de Déu i des del treball continuat, des del dia a dia discret i silent, amb les persones més vulnerables, els exclosos, els descartats de la nostra sovint opulenta societat. Ho fem des de l’acollida i l’acompanyament en els processos personals que es presenten cada vegada més complicats, des dels menjadors per a les persones sense sostre, des de l’assessorament que fem a qui no té papers, des dels serveis de distribució d’aliments, des de els robers Filigrana, des de l’ajut en la recerca de feina, des dels cursos de formació, des del reforç escolar a la mainada, des de l’acompanyament a la gent gran que pateix solitud, des de la gestió del voluntariat, des de la sensibilització vers la pobresa i les desigualtats, des de la denúncia per la precarietat del mercat laboral», va expressar Salvador Grané.

El director de Càritas Diocesana també va manifestar a Mons. Joan Planellas que les seves paraules al final de la seva ordenació episcopal i presa de possessió de l’arxidiòcesi «ens van omplir d’esperança i confiança» en relació al paper dels laics en la vida de l’Església i a la importància de l’estructura sinodal en l’Església.