El passat diumenge dia 23 de gener, coincidint amb el Diumenge de la Paraula i amb motiu de la Setmana de Pregària per a la Unitat dels Cristians, la Prioral de Sant Pere de Reus va acollir una celebració ecumènica que va comptar amb la participació de l’arquebisbe Joan Planellas i  amb representants de les diverses confessions cristianes presents al territori: el reverend Narcís de Batlle, de l’Església Evangèlica de Catalunya; el pare Vasile Baltaretu, de l’Església Ortodoxa Romanesa; el pastor Rafael Arencón, de l’Església Anglicana; i el pare Joan, de l’Església Ortodoxa Romanesa per als ucraïnesos.

A més, la pregària va comptar amb la presència de la directora dels Serveis Territorials de Justícia a Tarragona, Mònica Soler; i la regidora de l’Ajuntament de Reus, Mari Luz Caballero.

La pregària, organitzada pel Secretariat Diocesà de Relacions Interconfessionals, va ser dirigida pel seu director, Mn. Rafael Serra. A l’inici, Mn. Serra va recordar la petició de Jesús: «Que tots siguem u».

En la seva reflexió, Mons. Planellas va voler destacar «la força que té, per ell mateix, l’acte que estem fent». Les sis confessions cristianes presents van compartir aquesta estona de pregària «sota un mateix paraigües, que és la Paraula de Déu, sota un mateix sostre que és la comunitat reunida en nom de Jesús, i sota un mateix anhel, que és el del retorn a la unitat».

En aquesta edició, la lectura que va centrar la pregària feia referència l’adoració dels Mags. «Aquella llum que brillà a Orient i que va fer posar en camí els Mags, ha passat també sobre els nostres caps sense que l’hàgim mirat, delerosos tan sols de mirar-nos a nosaltres mateixos», va assegurar l’arquebisbe Joan. És per això que va exhortar a assumir aquest repte: «veure la presència de Déu» i fer-ho acompanyats de «la presència de l’Esperit Sant» per tal de caminar junts cap a Betlem i fer realitat el passatge: «En veure’l, tots junts el van adorar».

Per la seva part, el reverend Rafael Arencón, de l’Església Anglicana, va destacar que «cercant un rei en un palau van trobar un nen en un pessebre». Així, va assegurar que el naixement del Verb fet home «és la identificació del mateix Déu amb els més febles, amb els que no criden l’atenció».

Galeria fotogràfica