Aquest any 2019 ha estat declarat l’Any de santa Bernardeta en celebrar-se els 175 anys del seu naixement i els 140 del seu traspàs. Amb motiu d’aquesta commemoració quaranta-vuit diòcesis espanyoles acolliran fins a mitjans del mes de desembre les seves relíquies amb l’objectiu d’apropar la figura d’aquesta santa a totes aquelles persones que per diverses circumstàncies no poden pelegrinar al Santuari de Lourdes.

L’acollida a l’arxidiòcesi serà els proper dies 1 i 2 de novembre. El divendres dia 1 de novembre, solemnitat de Tots Sants, la Catedral acollirà les relíquies a les 10.30 h. Durant tot el dia s’han programat diverses celebracions que s’iniciaran a les 10.45 h, amb el Rés de l’Hora menor i la celebració de l’eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe. A la tarda, les relíquies es podran venerar a l’església de Sant Antoni de Pàdua de Tarragona. La recepció anirà seguida del rés del Rosari meditat. A les 19.00 h, la celebració de l’eucaristia clourà el conjunt d’actes organitzats en aquesta església.

Seguidament les relíquies seran traslladades a l’església parroquial de Sant Francesc d’Assís de Tarragona. Durant tota la nit l’església romandrà oberta, com cada primer divendres de mes, per a l’adoració al Santíssim fins a les vuit del matí quan se celebrarà l’eucaristia.

I de Tarragona a Reus. El dia 2 de novembre, commemoració de tots els Fidels Difunts, les relíquies es podran venerar a l’església parroquial de La Puríssima Sang de Reus on romandran des de les 10.00 h. fins a les 17.00 h.

X Congrés de les Hospitalitats catalanes a Tarragona

Dies abans, el dissabte dia 26 d’octubre les deu Hospitalitats de la Mare de Déu de Lourdes amb seu a Catalunya celebraran el seu Congrés anual. Aquest any la nostra arxidiòcesi serà l’amfitriona d’aquesta trobada que portarà per tema «L’acolliment» i se celebrarà al Centre Tarraconense El Seminari (c/ de sant Pau, 4).

La trobada, que s’iniciarà a les 9.30 h i es clourà amb la celebració de l’eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe a les 17.00 h, comptarà amb una conferència inaugural a càrrec de Mn. Lluís Simón, delegat diocesà de pastoral de la salut. A mig matí hi haurà una taula rodona amb tres ponències sobre la fi de la vida, els immigrants i el món de les presons. El moment de la tarda serà de reflexió personal compartida en grups on es treballarà diferents aspectes que cal tenir presents en l’acolliment.

Tota la informació de la trobada (horaris, inscripcions…) es pot trobar al web https://congrescatalanes2019.wordpress.com