Els equips directius, de pastoral i els professors de religió dels centres educatius de l’arxidiòcesi han estat convocats, per cinquè any consecutiu, per la Delegació diocesana de pastoral de joventut a una trobada formativa. La formació, que va comptar amb la participació d’una quarantena de docents, va tenir lloc el dia 23 d’octubre al Centre Tarraconense El Seminari i va ser presidida, per primera vegada, pel Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Planellas, el qual va poder saludar-los personalment i conversar amb ells.

Aquest any la formació va anar a càrrec de Siro López, formador especialitzat en creativitat i comunicació. Sobre el tema «El sentit profund de la vida. Una pastoral amb sentit», Siro López va interpel·lar els assistents amb qüestions com «Quin lloc ocupa la pastoral en el vostre centre educatiu?» o «Com podem dissenyar un pla profund de pastoral?» La formació va dotar els docents de recursos i claus importants aplicables a qualsevol centre educatiu. L’actualització dels llenguatges i l’estètica, la importància del silenci, de l’escolta i de la reflexió, del testimoni i el compromís, del pensament crític i l’autocrítica i de la centralitat de l’evangeli van ser alguns punts que es van desenvolupar. En el marc de la trobada els docents també van compartir les dificultats amb què es troben en la pastoral.

Seguidament, Mn. Josep Mateu, delegat diocesà de Joventut, va presentar algunes activitats del calendari de la Delegació que poden ser d’interès per als centres educatius com és el cinema espiritual. El Sr. Arquebisbe va cloure la trobada adreçant unes paraules d’agraïment i coratge a tots els presents a més de llegir-los un fragment de l’exhortació Christus vivit ‘Crist viu’ del papa Francesc on s’exposa que els joves són cridats a donar testimoni de l’Evangeli arreu, amb la seva pròpia vida. «L’Evangeli obre totes les portes, tinguem-ho present», va recordar Mons. Planellas.