Coincidint amb la festa de sant Joan XXIII aquest divendres dia 11 d’octubre, al matí, l’escola diocesana Joan XXIII de Bonavista, a Tarragona, ha celebrat l’acte d’inauguració del 50è aniversari de la seva fundació.

L’acte, presidit pel Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Planellas, ha comptat amb la presència del director de l’escola, Joan Llatse; del director-gerent de la Fundació Sant Fructuós, Mn. Norbert Miracle; del rector de la parròquia de Santa Maria Assumpta de Bonavista, Mn. Joan Miquel Bravo i dels directors de les altres escoles diocesanes, membres del patronat de la Fundació Sant Fructuós, dels representants de les institucions del barri i dels alumnes, professorat i personal d’administració i serveis.

L’escola ha iniciat aquesta commemoració al pati de l’escola amb un acte, conduït per Mn. Joan Àguila, que ha servit per presentar també el lema del curs «Fes que hi vegi». A partir de la lectura de l’evangeli de la guarició del cec Bartimeu, de la presentació de les ofrenes i de les pregàries els alumnes han pogut copsar el sentit pastoral d’aquest nou curs acadèmic.

Joan Llatse: «Junts hem sabut ser una família»

El director de l’escola, Joan Llatse, ha explicat que en els inicis de l’escola només eren 16 alumnes i en l’actualitat hi ha 1.600. Una trajectòria, cinquanta anys de vida, acompanyats de la parròquia, de l’Arquebisbat, de les institucions presents al barri i de moltes persones que han passat per l’escola. «No hem estat sols, junts hem sabut ser una família fidel a la seva identitat cristiana», ha dit, tot desitjant que aquesta celebració «ens doni l’empenta necessària per als proper cinquanta anys».

El Sr. Arquebisbe, que prèviament a l’acte ha visitat les instal·lacions d’aquest centre educatiu, ha manifestat en el seu parlament la seva sorpresa en veure la pluralitat i diversitat dels estudis que s’ofereixen a l’escola i ha volgut ressaltar alguns trets de sant Joan XXIII qui dona nom a l’escola. «El papa Joan XXIII va estar atent a les necessitats del seu temps i de l’Església, parlava de misericòrdia, perdó i reconciliació i atenia amb especial cura a aquells vinguts de fora o de creences diferents», ha dit. Mons. Planellas ha felicitat l’escola pel «gran treball social» que realitza al barri i ha encoratjat als alumnes a ser feliços en allò que fan, a tenir il·lusió per aprendre, a ser bones persones i bons professionals per poder contribuir al bé de la societat.