En les darreres Jornades de Museòlegs de l’Església celebrades a Toledo del 20 al 22 del proppassat mes de març es va dur a terme l’Assemblea general de la Asociación de Museológos de la Iglesia en España (AMIE). En el decurs de la mateixa va ser renovat com a president Mn. Francisco Javier Alegría Ruiz, director tècnic del Museu de la Catedral de Múrcia, i com a vicepresident el Dr. Antonio P. Martínez Subías, delegat per al Patrimoni artístic i documental i l’art sacre de la nostra arxidiòcesi i canonge de la Catedral de Tarragona.

AMIE és una associació depenent de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), posseeix estatuts propis i està registrada en el Registro Civil de entidades religioses. Els càrrecs de president i vicepresident són proposats per l’Assemblea i ratificats, si s’escau, per la CEE. La junta directiva consta, a més, d’un secretari, tresorer i quatre vocals elegits per l’Assemblea general.

El Dr. Martínez Subías va realitzar a la dècada dels anys vuitanta el projecte i realització del Museu franciscà d’art sacre (Arenas de San Pedro, Ávila), el projecte del Museu del Real Monestir de Guadalupe i actualment ha estat convidat pel delegat de patrimoni de Salamanca a formar part de l’equip tècnic que ha de dur a terme el projecte museogràfic i museològic del Museu Diocesà de Salamanca que s’ha d’ubicar a l’antic Palau episcopal de la ciutat.