Mn. Jaume Roig ha mort la matinada d’aquest dimarts, dia 26 de novembre, a l’edat de 72 anys.

Des de 2013 Mn. Jaume Roig era el rector de la Parròquia de Sant Bartomeu de Roda de Berà així com també director del Butlletí Oficial de l’Arquebisbat. Des de 1989 era canonge responsable de la pastoral litúrgica del Capítol de la Catedral.

Nascut a l’Espluga Calba, a l’Urgell-Garrigues, l’any 1946, va rebre l’orde del presbiterat a la parròquia de Santa Maria de Montblanc el 30 de juliol de 1972. Durant la seva etapa diaconal i primers anys de ministeri va servir pastoralment a la Parròquia de Santa Coloma de Queralt, fins que, entre 1973 i 1977, ja va ser nomenat ecònom als pobles de Ciutadilla, Nalec, Guimerà i Vallfogona de Riucorb. En aquests anys també va ser nomenat confessor ordinari del Monestir de Santa Maria de Vallbona de les Monges i col·laborador a la parròquia de Sant Pere Apòstol de Reus. En la dècada dels anys vuitanta va ser rector de les parròquies de Bràfim, de La Riba, Picamoixons, Vallmoll i dels Garidells a més de ser encarregat de les parròquies de Montferri i Puigpelat. Entre els anys 1991 i 2013 va ser rector de la parròquia de Santa Maria de la Catedral.

Mn. Jaume Roig va ser responsable dels seminaristes teòlegs del Seminari de Tarragona a Barcelona des de l’any 1983 fins l’any 1994 i va estar durant més de vint anys al capdavant de la Delegació diocesana de Litúrgia. També va ser director, durant un període breu, del Secretariat diocesà del Diaconat permanent i ministeris laïcals i, més tard, entre els anys 1990 i 2013, director del Secretariat diocesà de Relacions interconfessionals. A més d’aquests càrrecs pastorals va ser membre del Consell de Presbiteri, professor estable de l’Institut Superior de Ciències Religioses Sant Fructuós i administrador de la Residència Sacerdotal Sant Fructuós entre els anys 2000 i 2013.

Les seves exèquies van tenir lloc el dia 27 de novembre, a les quatre de la tarda, a la Parròquia de la Immaculada Concepció de l’Espluga Calba.

Reposi en la pau de Crist.