Mn. Joan Aragonès, el qual va ser vicari general de l’Arquebisbat entre els anys 1984 i 1998, ha traspassat aquest dimarts, dia 17 de març, a l’edat de 90 anys. Actualment era canonge del Capítol de la Catedral i degà de la Junta de la Xarxa sanitària de Sant Pau i Santa Tecla de Tarragona. A més, durant prop de seixanta anys, de 1960 al 2019, va ser el capellà de l’Hospital de Sant Pau i Santa Tecla d’aquesta ciutat.

Nascut a Mont-roig del Camp (Baix Camp) el dia 29 de maig de 1929 va rebre l’orde del diaconat a la capella del Seminari Pontifici de Tarragona l’any 1951 i, un any més tard, el mes de març de 1952, va ser ordenat prevere a la Basílica de Sant Pere del Vaticà.

Entre els anys 1971 i 1984, Mn. Joan Aragonès va ser delegat diocesà d’Ensenyament i Catequesi. Anys més tard, entre el 1988 i el 2002, va ser al capdavant de la Delegació diocesana per al Patrimoni Artístic i Documental i Art Sacre. L’any 2001 Mn. Aragonès va ser elegit degà del Capítol de la Catedral de Tarragona, càrrec que va exercir durant un trienni. També va ser, entre 2012 i 2013, administrador parroquial de Sant Miquel arcàngel de Mont-roig del Camp i de la tinença de Santa Maria Magdalena i consiliari del Moviment Familiar Cristià de 1977 fins l’any 2004.

A més d’aquests càrrecs Mn. Joan Aragonès va ser professor del Seminari Pontifici (1955 -1976), capellà de les Germanetes dels Pobres de Tarragona (1956-1960) i de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül (1960-1996), membre del Consell de Presbiteri (1971-2003) i membre del Col·legi de Consultors de l’Arquebisbat (1984-2003). L’any 1969 va iniciar la docència a l’Escola de Teologia —l’actual Institut Superior de Ciències Religioses «Sant Fructuós»—, servei que va exercir fins al 2004. També va ser el president de la Comissió diocesana del Concili Provincial Tarraconense i president del Patronat de l’Escola Universitària de Treball Social (1984-1985).

Llicenciat en Teologia i Sagrada Escriptura, Mn. Joan Aragonès va duu a terme una important renovació en la formació bíblica del teologat del Seminari de Tarragona. També cal destacar la seva tasca en la promoció de nombrosos pelegrinatges a Terra Santa i a les terres evangelitzades per l’apòstol sant Pau.

La missa exequial se celebrarà més endavant, quan les circumstàncies ho permetin, a la Catedral de Tarragona.

Reposi en la pau de Crist.

> “Mn. Joan Aragonès: una vida al servei de la Paraula de Déu i de l’Església” (Escrit de Mn. Joan Magí)