Mn. Jordi Barenys va morir el proppassat dia 14 d’agost, vigília de l’Assumpció de la Mare de Déu, a l’edat de 86 anys. Actualment era capellà adscrit de l’església parroquial de Sant Salvador del Vendrell.

Nascut l’any 1933 a Maspujols, al Baix Camp, la seva vocació sacerdotal el va portar a ingressar a la Germandat de Sacerdots Operaris Diocesans fundada a Tortosa pel beat Mn. Manuel Domingo i Sol. Va rebre l’orde del presbiterat el dia 12 d’agost de 1956 a Salamanca. Els seus primers destins van ser als Seminaris de Toledo i Barcelona.

Entre els anys 1961 i 1963 va exercir com a vicerector i professor del Seminari Pontifici de Tarragona d’on anys més tard, de 1986 a 1988, en seria el rector. Abans d’aquest període, de 1978 a 1986, havia estat director i professor del Col·legi de Sant Josep de Tortosa.

L’any 1988 va ser nomenat rector del Seminari Menor de Tarragona càrrec que va exercir fins l’any 2005. Durant prop d’una dècada Mn. Barenys va compaginar aquesta responsabilitat amb la de director de la Residència Sacerdotal «Sant Fructuós» (1996-2011).

També va ser rector de la Parròquia de Sant Ramon Nonat de Coma-ruga entre els anys 1997 i 2013, a més de ser membre del Consell presbiteral durant prop de vint anys, de 1987 al 2005.

La missa exequial, celebrada el passat dia 16 d’agost a l’església parroquial de Sant Salvador del Vendrell, va ser presidida pel bisbe de Barbastre-Montsó, Mons. Ángel Pérez Pueyo, el qual tenia una profunda amistat amb Mn. Jordi Barenys d’ençà el temps que va ser professor al Seminari de Tarragona.

Reposi en la pau de Crist.