La Setmana de Pregària per la Unitat del Cristians es va cloure el passat divendres, dia 25 de gener, solemnitat de la conversió de sant Pau, apòstol, a l’església Prioral de Sant Pere de Reus amb una pregària ecumènica convocada pel Secretariat diocesà de relacions interconfessionals.

La pregària va comptar amb la presència de Mn. Joan Antoni Cedó, prior-arxiprest de Reus; Mn. Rafael Serra, director diocesà del Secretariat de relacions interconfessionals i rector de la Parròquia de Crist Rei de Reus; el reverend Narcís de Batlle, pastor de l’església evangèlica del Salvador a Reus i el P. Ioan Holovcsuk, representant de la comunitat ortodoxa romanesa i ucraïnesa a Reus, i d’altres preveres de l’arxiprestat.

A través del cant, l’oració, el silenci i l’escolta atenta de la Sagrada Escriptura els representants de les diverses confessions cristianes van expressar el seu desig de caminar junts i concretar-ho amb propostes reals.

«No podem celebrar l’eucaristia però que podem pregar, servir i treballar junts tal i com el papa Francesc ens ha encoratjat de fer tantes vegades», va manifestar Mn. Rafel Serra, el qual va destacar, també, l’impressionant testimoni dels cristians perseguits. «Són molts els cristians que lliuren la vida a causa de la seva fe i, en el moment del martiri no compta de quina confessió o ritu s’és, sinó el que compta és estimar Jesucrist». Mn. Serra va cloure la seva predicació afirmant que totes les confessions cristianes tenim una mateixa mirada en creure que Jesucrist és el nostre Salvador, que Déu és Trinitat i que en el rostre humiliat de tantes persones veiem a Crist mateix».

Per la seva part, el reverend Narcís de Batlle va apostar per caminar per viaranys de pau, unitat i comunió deixant enrere les discussions i les desavinences. «Jesús vol que ens estimem fins a l’extrem i si algú pensa que la seva Església és l’única i vertadera aleshores estem fent un mal servei a l’ecumenisme», va dir. De Batlle va encoratjar a les diverses confessions «a caminar junts amb servei, humilitat i amor perquè el món cregui, per donar testimoni».