Sota el lema «Recomencem des de Déu» més d’un centenar de fidels de les parròquies de l’arxiprestat de la Conca de Barberà s’han trobat aquest diumenge 24 de novembre a Montblanc.

La trobada es va iniciar a la plebania amb una xerrada-col·loqui a càrrec del Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Planellas, sobre el paper del laïcat en l’Església d’avui. Citant documents del Concili Vaticà II, dels pares de l’Església o de l’Evangelii Gaudium, del papa Francesc, entre d’altres, va insistir en que l’activitat missionera és un deure de tots els membres de l’Església, «cada un dels batejats és un agent evangelitzador» (EG 120), i també en la necessitat de recuperar la corresponsabilitat dels laics i la sinodalitat de l’Església. En aquest sentit, Mons. Planellas va manifestar que cal saber llegir el signes dels temps i «potser és aquest el missatge que l’Esperit envia a l’Església en els moments actuals», va dir. En relació a la xerrada també va poder respondre a les preguntes plantejades per alguns dels assistents.

Seguidament, a l’església parroquial de Santa Maria la Major, hi va haver el rés de vespres solemnes. El piscolabis i la projecció d’un seguit d’activitats parroquials i arxiprestals realitzades darrerament van cloure l’Aplec.