Del 20 al 27 d’agost l’agrupació parroquial de Sant Jaume Apòstol de Riudoms i Santa Caterina de Vinyols i els Arcs ha organitzat un pelegrinatge seguint les petjades de l’apòstol Pau i l’Església primitiva.

Uns dies profunds i emotius —segons els pelegrins— per conèixer Tars, la ciutat natal de sant Pau, l’apòstol dels gentils, aquell que portà l’evangeli a la nostra Església diocesana. Tot seguit van poder conèixer l’incomparable Capadòcia, terra de monestirs amb esglésies excavades a la roca amb bellíssims mosaics i frescos que ens remeten a l’origen de l’expansió del Cristianisme, la terra dels sants Pares Capadocis i de moltíssims sants. El pelegrinatge va continuar cap a Esmirna, la històrica ciutat cristiana de Turquia i cap a Efes, important comunitat paulina; i el lloc on va viure i morir la Mare de Déu; la ciutat que va acollir la primera església dedicada a Santa Maria i el Concili que la va confessar com a Mare de Déu. També van visitar la ciutat que va acollir la primera sepultura de l’evangelista Joan. El pelegrinatge va acabar a Istanbul, l’antiga Constantinoble, capital de l’imperi bizantí, i seu del Concili que va fixar el nostre Símbol de la fe.

Un pelegrinatge per aprofundir les arrels de la nostra Església i de la nostra fe i créixer en la vivència comunitària i espiritual.