El passat dissabte, dia 20 de febrer, es va celebrar la Jornada interdiocesana de l’Apostolat seglar de Catalunya amb la participació de prop de dues-centes persones, majoritàriament de laiques i laics en missió a les diòcesis amb seu a Catalunya.

Amb el lema «Acompanyar la llibertat en Crist. L’acompanyament comunitari», el bisbe de Solsona i delegat per a l’Apostolat seglar de la CET, Mons. Xavier Novell, va inaugurar la jornada recordant que la Comissió Interdiocesana d’Apostolat Seglar (CIAS), en sintonia amb un dels aspectes que el Sant Pare impulsa amb força a l’Església i amb un dels temes tractats en el Congreso de Laicos En Salida, celebrat l’any passat a Madrid, s’ha proposat aprofundir en aquest tema amb la celebració d’aquesta mateixa Jornada i convocant la segona edició d’un curs interdiocesà d’acompanyament espiritual per aquest 2020-2021.

Tot seguit la pregària titulada «La revolució de la tendresa», conduïda per la Delegació per als laics i la família de de l’arxidiòcesi, va convidar a «recuperar una de les actituds clau per a totes les persones que vivim la missió o el ministeri d’acompanyar els altres, perquè descobrim i fem créixer la vocació de vida cristiana, sigui quina sigui».

Mons. Toni Vadell, bisbe auxiliar de Barcelona, va ser l’encarregat d’impartir la ponència central de la jornada parlant sobre la comunitat cristiana, una comunitat que els laics que viuen la missió necessiten per evangelitzar i per poder reposar, una comunitat en la que s’acompanyin els uns als altres, que tothom se senti abraçat, estimar, perdonat. Per al bisbe Vadell, «una comunitat que s’estima, en la que es viu el perdó i s’aprèn a perdonar, i en la que no es jutja és una provocació enmig del món», i va afirmar que «la clau de l’evangelització és l’amor, en com vivim aquest manament, en com mirem els altres».

Finalment, es va compartir en grups el ressò de la ponència del bisbe Vadell i el que les laiques i laics necessiten de les comunitats per seguir vivint la seva vocació que ha de ser, sobretot, «l’anunci de l’Evangeli a la perifèria» tal com recordà el mateix bisbe en la ponència.

Després de la posada en comú de les reflexions fetes en grups, Mons. Novell va cloure la jornada d’aquest any agraint la nombrosa assistència i interès i esperonant el laïcat a continuar amb la seva vida missionera.