Com cada any, per tal de preparar el Nadal, els preveres de l’arxidiòcesi han estat convocats, al Centre Tarraconense El Seminari, el dilluns dia 17 de desembre, al recés diocesà d’Advent. Aquest cop ha estat dirigit per Mn. Javier Vilanova, prevere del bisbat de Tortosa i rector del Seminari Major Interdiocesà, amb seu a Barcelona. Membre actiu al Centre penitenciari de Tarragona així com de la comunitat del Cenacle de Cornudella de Montsant, ha glossat després de la pregària de l’Hora Menor, el sentit de l’esperança, oferint una visió constructiva del prevere com a portador d’esperança a la nostra societat.

Després d’una pausa, hi va haver la conferència sobre l’acompanyament espiritual seguint les indicacions de les conclusions del sínode sobre els joves celebrat a Roma el passat mes d’octubre. Mn. Vilanova va insistir en què el prevere és un acompanyant que al mateix temps se sent acompanyat.

La jornada es va cloure amb l’àpat i un petit homenatge a la comunitat de les germanes Carmelites Missioneres Teresianes que deixen la Residència Sacerdotal Sant Fructuós de Tarragona per tal d’ajudar a d’altres comunitats.

El Sr. Arquebisbe va agrair el servei que des de l’any 1921 la comunitat ha fet al Seminari de Tarragona i després a la Residència Sacerdotal.