Amb l’objectiu de millorar la conservació i manteniment de l’església parroquial de Sant Jaume Apòstol dels Garidells, a l’Alt Camp, l’Arquebisbat de Tarragona juntament amb l’Ajuntament dels Garidells han impulsat l’execució d’un seguit d’obres que han consistit en rehabilitar parcialment el temple parroquial i dignificar el seu entorn.

La intervenció s’ha realitzat tant a l’església parroquial com a l’exterior. Les accions dutes a terme a l’església han consistit en substituir les bigues de fusta en mal estat o trencades, eliminar els excrements que es trobaven acumulats en el carcanyol de les voltes, així com els de les escales del campanar i repicar els revestiments de la façana que es trobaven en mal estat i pintar el seu exterior. Pel que fa l’exterior, les accions han consistit en pavimentar l’entorn de l’església, instal·lar un sistema de drenatge perimetral cap a la xarxa pública de sanejament, millorar el paviment de pedra i de la barana de la plaça de l’Església i instal·lar la il·luminació adequada per potenciar l’església i el campanar.

L’execució d’aquestes obres s’ha pogut realitzar gràcies a les aportacions econòmiques concretades en el conveni de col·laboració signat l’any 2017 entre l’Arquebisbat de Tarragona i l’Ajuntament dels Garidells i a la col·laboració de la Diputació de Tarragona que també ha concedit una subvenció per a finançar el projecte.