La nit del 8 al 9 de novembre de l’any passat, un llamp va caure al campanar de l’església de Riudoms malmetent a l’instant el mecanisme de les campanes —mesos després de la seva recuperació—, la il·luminació de l’església, la climatització de la Capella del Santíssim, la megafonia, i causant importants desperfectes a la cúpula del campanar.

El Consell Parroquial amb col·laboració amb l’Ajuntament de Riudoms va iniciar la campanya +FortsQueElLlamp per tal de poder arranjar aquests greus desperfectes. La campanya va consistir en l’organització d’esmorzars populars, la distribució de guardioles als comerços locals, el concert de Nadal, sortejos i col·lectes especials, micromecenatge o venda de cava, entre d’altres propostes.

En quatre mesos, la campanya ha permès arranjar tots els desperfectes, i instal·lar un parallamps i dos sobretensions a l’església. El cost total ha estat d’uns 50.000 €.

Amb motiu d’aquesta fita, el diumenge dia 10 de març va ser un dia de festa, la Parròquia i tot el poble de Riudoms va tornar a recuperar el toc de les seves 4 campanes: Jacoba, Sebastiana, Bonaventura i Immaculada. Ho van celebrar amb una missa solemne i molt participada, la benedicció del toc de les campanes i un vermut popular.

Des de la Parròquia agraeixen la generositat de tants riudomencs i de la comunitat parroquial, així com el suport de l’Arquebisbat i de l’Ajuntament de la vila.