Un any més, i ja en són seixanta a casa nostra, del 18 al 25 de gener, se celebra la Setmana de pregària per la Unitat dels Cristians.

Aquest any el lema i els textos de l’octavari han estat elaborats per les esglésies d’Indonèsia. Al voltant del 10% d’indonesis són cristians de tradicions diverses mentre que la resta de població s’identifica com a musulmans. En un entorn de diversitat tant ètnica, lingüística i religiosa —el qual està marcat per la corrupció amb múltiples variants—, els indonesis han trobat formes de vida oberta a la solidaritat i la col·laboració. D’aquí que el lema d’aquesta Setmana, extret del llibre del Deuteronomi, sigui «Cerca la justícia i només la justícia» (cf. Dt 16, 18-20). Aquest lema ens ve a dir que les divisions entre els cristians no poden ser obstacle perquè les esglésies, per elles mateixes i en comunió amb les altres, assumeixin el repte de treballar per la justícia en el món.

El guions per a les celebracions eucarístiques o de la Paraula, i per a la pregària comunitària i personal es poden trobar en el PDF adjunt.

Pregàries a l’arxidiòcesi

Des del Secretariat diocesà de Relacions interconfessionals s’ha organitzat dues pregàries ecumèniques a Tarragona i a Reus. Aquest divendres dia 18 de gener serà a l’església parroquial de Sant Pau de Tarragona, a les vuit del vespre; mentre que la pregària de Reus serà el proper divendres dia 25 de gener, solemnitat de la conversió de sant Pau apòstol, a la Prioral de Sant Pere, també, a les vuit del vespre.

Descarregar llibret