Convertit en un esdeveniment cultural de primer ordre a Catalunya i en el drama sacre assumpcionista més antic d’Europa en llengua romànica aquest any la representació del Misteri de la Selva arriba a la seva 40a edició.

Amb les habituals proves de cant i amb la recuperació d’aquelles tornades que es tenien arraconades des de fa un any La Selva del Camp ha iniciat aquesta setmana els assajos d’una edició significativa que ha estat precedida per diferents actes commemoratius.

Des de l’any 1980 l’obra es representa ininterrompudament a l’església de Sant Andreu Apòstol de La Selva del Camp. Aquest any hi participaran més d’un centenar de persones entre actors i actrius (tots els personatges estan representats per gent del poble o per gent que hi està vinculada d’alguna manera), a més dels responsables de la posada en escena.

Les representacions, com ja és tradició, tindran lloc el dia 14 d’agost, a les deu de la nit, i el dia 15 d’agost a les vuit del vespre, a l’església parroquial de La Selva del Camp.

El Misteri, a la Sagrada Família de Barcelona

Amb motiu del 40è aniversari El Misteri també es representarà a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona el proper dia 22 de setembre. Serà la sisena vegada que el Misteri es representi fora de l’església parroquial de Sant Andreu Apòstol de La Selva del Camp. Durant els darrers anys ha traspassat les fronteres del Baix Camp i s’ha representat íntegrament a Tarragona, Elx, Montserrat, Palma de Mallorca, Roma i Jerusalem.