El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, ha obert, un any més, el cicle de conferències quaresmals, organitzades per l’arxiprestat de Tarragona. La primera ha tingut lloc aquest passat divendres, dia 8 de març, a l’església parroquial de Santa Maria Assumpta de Bonavista.

Sobre el tema «Misericòrdia i perdó», Mons. Pujol va iniciar el seu parlament reflexionant sobre la misericòrdia de Déu en l’Antic Testament, concretament en la fórmula «El Senyor és compassiu i benigne, lent per al càstig ric en l’amor». «La imatge que suggereix aquesta afirmació és la d’un Déu que es commou i s’entendreix per nosaltres, que sempre està a punt per acollir, comprendre i perdonar. És com el pare de la paràbola del fill pròdig», va explicar. L’arquebisbe també va glossar els conceptes de misericòrdia i consol basant-se en el llibre del profeta Jeremies el qual anuncia als israelites exiliats poder retornar a la seva pàtria. «També Déu és present en les situacions dramàtiques que experimentem en la nostra vida», va dir.

També va oferir alguns punts de meditació sobre la misericòrdia a l’Evangeli i com Jesús la personifica. «Ell, en cada moment de la seva vida terrenal, ha expressat, realitzat i comunicat sempre la misericòrdia: anunciant l’evangeli, guarint malalts, perdonant els pecadors, anant a l’encontre de l’altre i apropant-se als darrers. I encara podem contemplar amb més claredat el gran misteri d’amor dirigint la mirada a Jesús crucificat», va puntualitzar.  El prelat va cloure la conferència quaresmal amb una petició: «Demanem a Déu la gràcia de fer experiència del poder de l’Evangeli, el de la misericòrdia, que ens transforma, ens fa capaços de perdonar i mirar el món amb més bondat».

Les properes conferències de l’arxiprestat tindran lloc a l’església parroquial de Sant Francesc d’Assís de Tarragona, a les vuit del vespre, els dies 11, 18 i 25 de març.