Després d’un any i mig marcat per la pandèmia i per la suspensió de les dues posades en escena previstes durant 2020, el Misteri de la Selva es tornarà a representar els dies 14 i 15 d’agost, al vespre. En les properes setmanes es preveu obrir la reserva d’entrades a través del web  www.misteriselva.cat

La tornada es prepara seguint les mesures vigents per al sector cultural i vetllant sempre per la seguretat dels intèrprets, tot seguint la pauta d’altres formacions de cant coral i d’obres de gran format executades al llarg dels darrers mesos.

Malgrat les limitacions d’aforament que presenta l’església parroquial de Sant Andreu de la Selva del Camp, i tot i haver-se valorat altres possibles escenaris, s’ha optat per mantenir la ubicació al temple selvatà, en considerar que el millor entorn per recuperar el Misteri és el seu espai natural, on ha crescut i s’ha consolidat al llarg de més de quatre dècades de representacions.

Escrit en llengua catalana a finals del segle XIV, el Misteri de la Selva és un esdeveniment cultural de primer ordre a Catalunya i una autèntica joia del teatre medieval que va rebre el Premi Nacional de Cultura Popular a la millor iniciativa artística l’any 1994. El text, anònim, el va trobar l’historiador local Mn. Joan Pié en una llibreta de censals dipositada a l’Arxiu Parroquial Selvatà, junt amb altres textos de la Senyoria de Prades i Mont-ral de mitjans del segle XIV. Posteriorment, la llibreta va passar a l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona, on es troba actualment.

La Representació de l’Assumpció de Madona Santa Maria és el primer text complet d’un drama o misteri assumpcionista català, anterior al misteri de València (fragmentari), del primer terç del segle XV, o al misteri d’Elx. Durant els darrers anys ha traspassat les fronteres del Baix Camp i s’ha representat íntegrament a Tarragona, Elx, Montserrat, Roma, Jerusalem o la Sagrada Família de Barcelona.