Les deu Càritas de les diòcesis amb seu a Catalunya s’han reunit aquest dimecres, dia 6 de novembre, a Barcelona per a celebrar l’Assemblea ordinària de Càritas Catalunya amb la participació de la majoria dels equips directius. La reunió va ser presidida pel bisbe delegat per a Càritas de la Conferència Episcopal Tarraconense, el Cardenal Joan Josep Omella, així com pel President de Càritas Catalunya, Sr. Francesc Roig.

Abans de l’inici de l’Assemblea va tenir lloc la reunió del Patronat del CECAS —Fundació Centre Català de Solidaritat— on es va informar de les diferents activitats que duu a terme així com el Pla d’equipaments de la fundació per oferir un millor acompanyament als usuaris dels seus plans d’ajuda a les drogodependències.

Tot seguit va iniciar-se l’Assemblea on en primer lloc es va donar la benvinguda als nous càrrecs de les diferents Càritas que s’han incorporat darrerament. També es va fer el comiat del director de Càritas Diocesana de Terrassa, el Sr. Salvador Obiols, al qual se li va reconèixer la tasca feta en aquests darrers anys. El Sr. Obiols va tenir paraules d’agraïment i de suport a la tasca que fa Càritas arreu del territori català.

L’ordre del dia va continuar amb una informació de les activitats realitzades per les diferents Comissions de treball en què s’organitza Càritas Catalunya, i que van tractar àmbits com l’acció social, l’acollida, la comunicació, les migracions, l’economia, el voluntariat, entre d’altres.

També, a iniciativa de l’Assemblea, es va veure bé fer una reunió de coordinació dels delegats diocesans per poder aprofundir en el seu paper dins l’Assemblea i també dins les Càritas Diocesanes. També es va facilitar als membres de l’Assemblea un esborrany de treball per preparar un Reglament de Règim intern de Càritas Catalunya, un text que la Comissió Permanent ha elaborat i que ara es treballarà en els àmbits diocesans.

Finalment, en l’Assemblea es va presentar la Campanya de sensibilització d’aquest proper Nadal que portarà per lema «Tots tenim un àngel. Especialment per Nadal».