La delegació diocesana per a la vida consagrada va convocar aquest dijous, dia 27 de maig, una trobada diocesana de la vida eremítica al Centre Tarraconense El Seminari. La trobada, presidida per l’arquebisbe Joan Planellas, va comptar amb l’assistència de la delegada diocesana per a la vida consagrada, la germana Isabel Górriz.

Després de l’acollida al claustre de sant Pau del Seminari, l’arquebisbe Joan va compartir una reflexió sobre el tema «L’Esperit en la vida de l’Església» que es va enriquir amb un temps de diàleg. Parafrasejant a sant Ireneu de Lió, pare de l’Església, el Sr. Arquebisbe va subratllar que «de l’Església rebem la predicació de la fe i, sota l’acció de l’Esperit de Déu, la conservem com un dipòsit preciós guardat en un recipient de bona qualitat, dipòsit que rejoveneix i fa rejovenir fins i tot el recipient que el conté». I va afegir: «Els qui no s’adhereixen a l’Església no participen de l’Esperit […], perquè no hi ha l’Església, hi ha l’Esperit de Déu; i on hi ha l’Esperit de Déu, hi ha també l’Església». L’arquebisbe Joan també els va recordar que «l’Esperit que va obrar en Jesucrist és l’Esperit que ha obrat en la vida de l’Església. […] Aquest Esperit s’edifica i s’unifica en el servei, en el ministeri i en la comunió».

Seguidament, van celebrar l’Eucaristia a la Capella major del Seminari i van cloure la trobada amb un dinar de germanor.

Actualment, l’arxidiòcesi compta amb deu eremites dels quals nou són dones.