L’aplicació Click To Pray, amb més de dos milions i mig d’usuaris, ha presentat la nova versió 2.0 Beta. Una de les principals novetats és la creació d’una nova agenda d’oració  que permet a l’usuari organitzar els seus moments de pregària diaris i fer-ho acompanyat de les intencions del papa Francesc. Paral·lelament, s’ha creat una Escola d’Oració amb materials preparats per a formar-se i profunditzar en la pregària.

Aquesta darrera actualització també vincula l’aplicació amb el Sínode dels Bisbes. En aquest sentit, s’ha creat la pàgina web La Iglesia en Camino – Recemos por una Iglesia sinodal, amb accés directe des de l’aplicació. Aquest portal arrencarà amb pregàries provinents dels monestirs, però a partir de l’1 de novembre s’inclouran totes aquelles oracions que les comunitats d’arreu proposin.

Impulsada per la Xarxa Mundial d’Oració del Papa, l’aplicació assumeix el repte de recolzar el procés espiritual del Sínode. Així ho planteja el Director Internacional de l’organització, P. Frédéric Fornos, assegurant que «l’oració és com la llavor a les tenebres de la terra que donarà fruit al seu precís moment». Des de la Santa Seu, el secretari del Dicasteri per a la Comunicació, Mons. Lucio Ruiz, ha valorat positivament la introducció de la pregària al món digital, afirmant que es tracta d’un «instrument bo i oportú per aquesta comunió», fent referència al procés sinodal que ha iniciat l’Església.