«Qui vulgui viure amb dignitat i plenitud no té cap més camí que reconèixer l’altre i cercar el seu bé»
Papa Francesc

Jesús no només «passà fent el bé» (Ac 10,38), sinó que ho segueix fent cada dia. S’apropa als més necessitats mitjançant milers de persones que voluntàriament lliuren part de la seva vida a tota la tasca caritativa i assistencial en la que hi està present l’Església.

La multitud d’iniciatives de caritat fa visible i concret l’amor de Déu, que segueix actuant en menjadors socials, en l’atenció a persones dependents, en l’ajuda a immigrants, en la formació de persones en situació d’atur, en els problemes d’habitatge, menors, famílies, cooperació en el desenvolupament, etc.

No importa la cultura, la religió, ni la condició social de qui està necessitat d’ajuda. Cada persona és reflex de la grandesa de Déu i, per aquest motiu tothom està tota dignitat i valor; és mereixedor de tot consol, de tota ajuda, de tota assistència.

Durant l’any 2017 es va atendre a l’arxidiòcesi 93.148 persones (ancians, malalts crònics, persones amb discapacitat i drogodependents i persones en risc d’exclusió social, entre d’altres) en els 120 centres socials i assistencials. Sense oblidar tota la tasca que fa Càritas gràcies als seus 1.591 voluntaris o la dedicació dels 132 mossens, els 352 religiosos, els 985 catequistes, els mestres i educadors dels 32 centres educatius catòlics… i una llarga llista de persones que amb el seu testimoniatge cristià contribueixen a millorar la nostra societat.

Estadistiques de l'assitència a persones
Enllaç per fer un donatiu a l'església

Uns exemples concrets d’aquesta acció, entre molts d’altres, són Càritas, Mans Unides, Llar Natalis, el Centre Català de Solidaritat o ‘Cafè i Caliu’.

Càritas és l’acció caritativa de l’Església que té com a missió irrenunciable i permanent acollir els que han quedat al marge de la societat, els més febles.

L’atenció individual a la persona té el seu punt de partida en les Càritas parroquials i és en aquests espais on es desenvolupa la seva acció. Una acció que respon al missatge de l’evangeli, que ens ensenya que els últims són els primers i que la dignitat de la persona és inviolable.

Càritas denuncia les situacions d’injustícia proposa models socials alternatius i treballa per combatre tota forma de pobresa: econòmica, emocional i espiritual.

Mans Unides lluita contra la fam i la pobresa, per la sostenibilitat del medi ambient i els drets de la dona, per aconseguir el desenvolupament dels països pobres i millorar les condicions de vida de les persones més necessitades.

Llar Natalis és un projecte impulsat per la Fundació Obra Pia Montserrat que neix amb l’objectiu d’acollir mares gestants en risc d’exclusió social i amb el perill de veure’s abocades a interrompre la gestació.

La manca de protecció, de suport i de recursos són elements que dificulten la vida de les mares en risc d’exclusió i la vida dels seus fills. En aquestes ocasions difícils, el fet de portar un fill al món pot convertir-se en una experiència traumàtica.

La Fundació Obra Pia Montserrat té per objectiu donar auxilis materials tant a homes com a dones en situació de pobresa,  es una entitat sense ànim de lucre amb una finalitat benèfica i caritativa, de caràcter permanent i laïcal.

-El Centre Català de Solidaritat (CECAS) és una Fundació privada sense ànim de lucre fundada l’any 1991, que es dedica a l’atenció de persones amb drogodependència, especialment aquelles que es troben en situació d’exclusió social, amb tractaments biopsicosocials i reeducatius de les drogodependències considerant les patologies derivades.

Amb la voluntat de cobrir tot el territori català, el CECAS disposa de centres d’atenció a Barcelona, Tarragona i Lleida, i centres d’informació a les diferents Càritas Diocesanes de Catalunya. Forma part de la Xarxa de Drogodependències de la Generalitat de Catalunya i del Pla de Drogodependències de l’Agència de Salut Pública de Barcelona i és membre de la Coordinadora Catalana de Fundacions i de la Confederación de Entidades para la Atención a las Drogas.

-El projecte de Càritas Interparroquial de Tarragona, ‘Cafè i Caliu’, es va posar en marxa l’any 2011 en veure que moltes de les persones que dormien al carrer no podien fer un àpat calent. El projecte se sustenta en tres pilars: un menjador social que ofereix esmorzar i segons les existències que hi hagi un esmorzar de forquilla; un espai d’higiene amb dutxes, i un lloc d’acollida i orientació social. Quatre vegades l’any també se’ls dóna roba interior.

Tant ‘Cafè i Caliu’ com la Fundació Bonanit tenen la seva seu a la Casa de Sant Auguri, a la plaça de les Peixateries Velles de Tarragona, un edifici cedit per la Fundació Obra Pía Montserrat.

Menjador amb usuaris de Café i Caliu

Menajdor amb usuaris de Café i Caliu