L’Església és present, també, en la formació d’infants i joves ajudant-los a descobrir els diferents talents de cada persona. Amb aquest impuls han sorgit universitats, escoles i col·legis, seminaris i centres de formació per a la difusió de cultura i coneixement.

Molts nens/es i joves de qualsevol creença i condició es formen en aquests centres a la nostra arxidiòcesi, contribuint així al desenvolupament de la nostra societat i permetent la seva modernització.

L’ any 2006 l’Arquebisbat de Tarragona va constituir la Fundació privada Sant Fructuós com a instrument per a impulsar un servei educatiu eficient amb una orientació pedagògica i amb una acció pastoral dins del marc de l’escola catòlica.

La missió d’aquesta Fundació és ser un instrument de l’arxidiòcesi de Tarragona per a l’acció pastoral i social a través de la gestió de centres educatius i de projectes pastorals, culturals, socials i de lleure amb la gent jove i del món de la docència i la cultura.

A l’arxidiòcesi hi ha 25 escoles cristianes entre les quals hi ha les 6 escoles de titularitat diocesana gestionades per la Fundació Sant Fructuós:

Escoles diocesanes de Tarragona;

Ús de galetes