​A la Carta Dominical d’aquesta setmana l’arquebisbe Joan ens parla de sant Bernat Calvó, la memòria del qual se celebra aquest diumenge dia 25 d’octubre. El Sr. Arquebisbe explica que sant Bernat «ens recorda que el cor humà només troba la seva veritable unitat quan posa Déu en el primer lloc». En aquest sentit, demana la intercessió del sant perquè «ens concedeixi un cor contemplatiu i, alhora, disponible, profundament arrelat en Déu i generosament obert als germans».

Aquest diumenge al Full Dominical entrevistem Mn. Joan Àguila, provicari general per a la pastoral, i Marcel Pallejà, coordinador de l’acció pastoral i de la formació, per a conèixer més les línies d’actuació que proposen les prioritats pastorals d’aquest curs 2026-2027, un curs que enguany se centra en la crida a estar amb el Senyor i, per tant, aprofundirà en l’acompanyament espiritual de les persones.

D’altra banda, a la secció En primera persona recollim el testimoni de Noè Reverter, un jove participant en els caps de setmana We-Work que organitzen les comunitats cistercenques de Poblet i de Vallbona. Explica que «el gran regal dels We-Work és que ens permet descobrir que la vida monàstica no és una realitat llunyana, tancada rere uns murs, sinó una comunitat viva que ens acull i es deixa conèixer».

Per la seva part, el Grup de Pensament Cristià ens ofereix, a l’apartat Per a reflexionar, un article al voltant del conflicte religiós. Davant d’aquesta realitat existent, recorden que «la manera de superar aquestes barreres, com succeeix amb tot, és l’amor». Així, assenyalen que «la convivència no és l’objectiu, sinó el camí».

Finalment, a Litúrgia, continuem descobrint la Litúrgia de les hores amb Jordi Guàrdia, membre de la Delegació diocesana per a la litúrgia. En aquesta ocasió, ens presenta els tres càntics de l’Evangeli de la infància de Jesús, segons sant Lluc, que es resen a laudes, a vespres i a completes.