L’arquebisbe Joan Planellas i l’alcalde Carles Pellicer han signat, aquest divendres dia 31 de març, el protocol de col·laboració per a la cessió de l’edifici del Centre Catòlic de Reus, situat al carrer de la Presó número 13.
L’acte de signatura d’aquest protocol ha tingut lloc al Centre Cultural El Castell. Ambdues parts s’han mostrat satisfetes d’haver assolit aquest acord, que permetrà la rehabilitació del Centre Catòlic i la realització d’activitats per a la dinamització cultural i el foment de les arts escèniques.
En aquest sentit, l’arquebisbe Joan ha citat unes paraules de l’arquebisbe Josep Pont i Gol, el qual, referint-se al cardenal Francesc d’Assís Vidal i Barraquer, assegurava que volia «sumar voluntats per a fer un país de prosperitat en moments de molta incertesa». Així, ha afirmat que «certifiquem, amb aquesta signatura, una suma de voluntats que ha resultat satisfactòria per a la comunitat ciutadana, en aquest cas la de la ciutat de Reus que en serà la beneficiària».
Planellas ha volgut destacar «el treball de les persones, especialment els tècnics que hi han intervingut, i que han dut a terme la part més enrevessada de travar legalment i administrativament tot el que suposa una acord d’aquesta magnitud». Finalment, l’arquebisbe Joan ha recordat que el Centre Catòlic «ha estat un lloc des d’on l’Església ha contribuït a la cultura d’una manera desinteressada, aixoplugant institucions culturals i socials a banda de la pròpia activitat estrictament eclesial desenvolupada».
L’alcalde Carles Pellicer també s’ha mostrat satisfet d’haver assolit un acord: «És un dia d’enhorabona en què recuperem un espai emblemàtic de la ciutat».
Pellicer ha reconegut «que no ha estat fàcil arribar fins a aquí, però aquest acord és el que és gràcies a la suma de voluntats». Així, ha volgut agrair la «predisposició i l’esforç» de l’arquebisbe Joan per fer-ho possible.
La signatura definitiva del conveni es durà a terme una vegada el projecte s’hagi aprovat per part dels òrgans competents, tant en l’àmbit municipal com en l’eclesiàstic.
50 anys de cessió gratuïta
Tal com ja es va anunciar el dimecres dia 29 de març, la proposta que finalment s’ha acordat serà un dret de superfície atorgat de forma gratuïta a l’Ajuntament durant 50 anys. Per la seva part, l’Ajuntament es farà càrrec de les obres i es compromet a vetllar pel respecte a totes les sensibilitats.
Per altra banda, a la segona planta de l’edifici es reservaran uns espais per a l’ús de l’Arquebisbat, així com per a oficines municipals de cultura. També està previst que es doni cabuda a l’activitat cultural de l’espai escènic que sempre hi ha hagut en aquest edifici.








