​A la Carta Dominical d’aquesta setmana l’arquebisbe Joan ens parla de la Jornada de Germanor, un dia en què «cada Església diocesana posa en valor la seva pròpia essència obrint a la societat el que és, el que fa i el que gestiona». Planellas convida a «enorgullir-nos de servar els valors cristians en una societat bimil·lenària nascuda cristiana, però que navega acceptant qualsevol proposta fútil i desassenyada només pel fet que és nova». Davant d’això, demana «implicar-nos en l’Església que peregrina a Tarragona posant-nos al servei del Regne sense dubtes, sense condicions i sense vergonyes i no fer cas al missatge recurrent que ens diu que ser una persona religiosa no està bé, i cristiana encara menys».

En el Full d’aquest diumenge dediquem una secció especial a aquesta Jornada de Germanor. Per una banda, exposem algunes de les dades més rellevants de l’acció de l’Església de Tarragona durant l’any 2022. A més, quatre persones de l’arxidiòcesi han volgut compartir amb nosaltres el seu testimoniatge d’agraïment a l’Església des de quatre àmbits diferents: la pastoral de la salut, l’escola cristiana, la caritat i la pastoral juvenil.

Per altra banda, la delegada diocesana per a la pastoral social, M. Montserrat Esporrín, ens presenta la II Trobada diocesana d’entitats socials que tindrà lloc el proper dissabte dia 18 de novembre al palau arquebisbal i que aplegarà el conjunt d’entitats socials que hi ha a l’arxidiòcesi per, entre altres, «crear un clima que beneficiï la coordinació i el treball en xarxa, amb la finalitat d’optimitzar recursos».

A més, aquest diumenge trobareu a les vostres parròquies i comunitats la revista La nostra Església, amb un recull de les dades de l’activitat de l’Església diocesana de Tarragona de l’any 2022, i també la Memòria 2022 de l’Església catòlica a Catalunya, amb el conjunt de dades de les deu diòcesis catalanes.