La Parròquia de Santa Maria Assumpta del barri de Bonavista, a Tarragona, ha viscut, aquest diumenge dia 21 de juliol, una gran festa amb motiu de la benedicció de les noves campanes, que acompanyaran amb el seu so, a partir d’ara, les celebracions d’aquesta comunitat cristiana. La celebració, que va omplir el temple de gom a gom, va ser presidida per l’arquebisbe Joan Planellas i van concelebrar amb ell Mn. Andrés Pedro Sima i Mn. Clemente Lucena, rectors in solidum d’aquesta Parròquia.

D’altra banda, la missa va comptar amb l’assistència de l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, i de diverses conselleres del consistori municipal; el diputat delegat de Promoció Social i Cultural de la Diputació de Tarragona, Óscar Sánchez, i la presidenta de l’Associació de Veïns de Bonavista, Loli Gutiérrez. A més, també van participar en la celebració el Coro Voces Africanas de Tarragona i el Cor de la Parròquia, que en van sostenir els cants.

Arquebisbe Joan: «Sempre que sentim la veu de les campanes, recordem que formem tots una mateixa família»

L’arquebisbe Joan Planellas va començar l’homilia donant les gràcies a l’Ajuntament i a la Diputació de Tarragona per haver «promogut i sufragat aquestes campanes noves, i també a l’interès que hi han posat molts dels que estan presents aquí».

Per altra banda, referint-se a l’Evangeli proclamat, va convidar a «ser acompanyants i pastors dels altres, respectant la seva dignitat i la seva llibertat i convidant a descobrir el do de Déu, des d’una actitud d’acollida a cada persona, tenint en compte els seus neguits i les seves preocupacions». «Cal estar atents a les seves necessitats de ser escoltats i de ser estimats», va dir.

Així, va assegurar que «mentre hi hagi cristians amb sensibilitat i esperit de misericòrdia, l’Església anirà fent camí seguint les petjades de Jesús». En aquest sentit, va recordar que «la justícia i la pau de Jesús es fonamenten en l’estimació incondicional i la confiança que Déu vol la llibertat i el millor per als seus fills».

Finalment, va cloure l’homilia fent referència a la benedicció de les noves campanes, «una oportunitat de beneir Déu amb aquesta celebració». L’arquebisbe Joan va explicar que «les campanes estan relacionades amb la vida del poble sant de Déu: el seu toc ens indica els moments de la pregària, reuneix el poble per a les celebracions litúrgiques i adverteix els fidels quan es produeix algun fet que és motiu d’alegria o de tristesa per al barri». Per això, va demanar que «sempre que sentim la veu de les campanes, recordem que formem tots una mateixa família i, obedients a la seva veu, ens reunim tots com a signe visible de la nostra unitat en Crist».

Benedicció de les noves campanes

Un cop finalitzada l’eucaristia, l’arquebisbe Joan va beneir les dues noves campanes de la Parròquia de Santa Maria Assumpta de Bonavista. D’una banda, la campana més grossa està dedicada a Santa Maria de la Serra, en agraïment a les persones de Montblanc que van contribuir en la sonorització del campanar, té un diàmetre de 56 centímetres i pesa 100 quilograms. La segona campana està dedicada al beat Manuel Domingo, en agraïment pel servei que van realitzar els sacerdots operaris diocesans a la Parròquia, té un diàmetre de 49 centímetres i pesa 70 quilograms.

La creació d’aquestes campanes, que han estat foses per l’empresa Rifer-Rocafer, ha estat possible gràcies a la subvenció que ha concedit la Diputació de Tarragona i a la col·laboració activa de l’Ajuntament de Tarragona. Mn. Andrés Pedro Sima, rector in solidum de la Parròquia, va manifestar l’agraïment de tota la Unitat pastoral a aquestes institucions que han fet possible que el temple parroquial pugui disposar de dues campanes. Així, va demanar que «el so de les noves campanes ens ajudin, a tots, a sentir la proximitat del Senyor i a estar a prop de la gent del nostre barri, unint cada vegada més la nostra amistat i la nostra fraternitat».

Galeria fotogràfica>>