El matí d’aquest dimarts dia 3 de setembre ha tingut lloc, a la capella del palau arquebisbal, l’acte de presa de possessió i jurament dels nous rectors i vicaris de les parròquies de l’arxidiòcesi i dels nous responsables dels organismes diocesans que han estat renovats, entre els quals hi ha també els nous membres del Consell Episcopal.
L’acte ha començat amb la pregària de l’hora tèrcia, que ha presidit l’arquebisbe Joan Planellas, el qual ha assegurat que els canvis que s’han realitzat tenen com a objectiu «millorar la pastoral diocesana». En aquest sentit, Mons. Planellas ha exposat alguns dels nomenaments més destacats, com la remodelació del Consell Episcopal, que des d’ara comptarà amb Mn. Santiago Soro com a nou vicari general, Mn. Joan Àguila com a pro vicari general per a la pastoral, Mn. Joan Anton Cedó, que s’incorpora com a nou vicari episcopal per a les persones, i Mn. Ignasi Durany, que continuarà com a vicari episcopal per a la caritat.
Aquest objectiu de reforç de la pastoral també inclou la implementació de la formació als arxiprestats i la consolidació «efectiva i afectiva de les unitats pastorals», ha assegurat. Per tal d’incidir en aquest àmbit, Mons. Planellas també ha destacat el nomenament d’un laic, Marcel Pallejà, que s’encarregarà de coordinar l’acció pastoral i la formació.
Per altra banda, l’arquebisbe Joan ha tingut unes paraules d’encoratjament per a totes les persones que assumeixen noves responsabilitats i també per als rectors i vicaris que aquest curs canvien de parròquies, exhortant-los especialment a «aprofundir en la fraternitat». Així mateix, també ha donat les gràcies a totes les persones que acaben la tasca que tenien encomanada pel servei que han prestat a l’Església diocesana de Tarragona.
Un cop finalitzada la pregària de tèrcia, els nous responsables diocesans i rectors han fet la professió de fe i el jurament de fidelitat. D’entre els nous càrrecs destaquen Mn. Ignasi Durany, com a vicari judicial i president del Tribunal Metropolità de Tarragona; Òscar Bardají, com a delegat de comunicació i portaveu de l’Arquebisbat; M. Ester Aguadé, com a directora de la Fundació Sant Fructuós-Escoles Diocesanes; María José de Artaza, com a coordinadora de l’oficina de transparència i compliance; o Mn. Clemente Lucena com a director del nou Secretariat diocesà de migracions.








