Un any més, l’Església celebra, aquest diumenge dia 20 d’octubre, la Jornada Mundial de les Missions, el Domund. El papa Francesc, per a aquesta noranta-vuitena edició, ha escollit el lema «Aneu i convideu tothom a la festa», inspirant-se en la paràbola del banquet de noces. El lema ens recorda la nostra crida missionera, fruit de l’enviament que ens fa a tots el mateix Jesús en el banquet de la fraternitat, en l’eucaristia.
És una nova jornada en què l’Església ens convida a redescobrir el nostre compromís amb l’anunci de l’Evangeli, a pregar i a col·laborar amb les Esglésies naixents i a agrair i reconèixer la tasca que desenvolupen els missioners, com la Gna. Rosario Galofré, Carmelita Teresa de Sant Josep (c.t.s.j.) de la nostra arxidiòcesi, que l’any 1968 va decidir anar a Xile, on encara duu a terme la seva missió, ara especialment des de la pastoral vocacional.
La Gna. Rosario forma part del grup de vint-i-dos missioners i missioneres de la nostra arxidiòcesi i assegura que haver-se ofert als altres li ha permès «aprendre cada vegada més de Jesús». I, per tal que aquests missioners continuïn vinculats a la seva diòcesi natal, la Delegació diocesana per a l’activitat missionera i la cooperació entre les Esglésies és un enllaç essencial. La Gna. Claudia Figueroa, c.t.s.j., té aquest encàrrec des de l’any 2023. Ens explica que els missioners «coneixen la realitat de primera mà, acompanyen les Esglésies joves i les ajuden a sostenir-se a través dels diferents projectes que van desenvolupant».
Per tal que els missioners, doncs, puguin ajudar en els territoris de missió, la col·laboració amb Obres Missionals Pontifícies en campanyes com la del Domund és essencial: «Les direccions nacionals d’OMP assignen l’import que es necessita a cada diòcesi de manera equitativa», explica la Delegada de missions. L’any passat, la nostra arxidiòcesi de Tarragona va contribuir amb les missions amb un total de 61.371,69 euros i, en totes les diòcesis espanyoles, es van recaptar gairebé dotze milions i mig d’euros.
En aquesta jornada del Domund podem participar amb la missió a través de la pregària, el donatiu i el temps. Els territoris de missió necessiten la nostra ajuda per a continuar endavant amb la tasca evangelitzadora i caritativa. Així, a més de les col·lectes d’aquest diumenge a les parròquies, també podeu fer els vostres donatius a través de Bizum al número 00500 o amb una transferència, amb el concepte DOMUND, al número de compte ES59 2100 0272 3801 0064 0953 d’Obres Missionals Pontifícies a Tarragona. Per a la desgravació fiscal cal indicar el nom, el NIF i l’adreça postal, i per a més informació podeu contactar amb el correu electrònic [email protected].
Ser missioner, una vocació especial
Tots els batejats, per aquest mateix fet, adquirim un compromís amb Jesús i amb l’Església, el d’anunciar la Bona Nova que ens porta l’Evangeli. Els missioners i missioneres, però, tenen «una vocació especial», expressa la Gna. Claudia. Des del seu convenciment que Jesús ha de ser conegut arreu del món i que aquesta Bona Notícia no ens la podem guardar per a nosaltres, «s’atreveixen a sortir per tal que altres també la coneguin, la visquin i la gaudeixin», indica.
La vocació missionera és una crida per anar a contracorrent, assegura la religiosa: «L’èxit, tal com la societat l’entén avui, no implica que vagis a donar la teva vida on ningú no et coneix, ni sortiràs als mitjans de comunicació. Això reafirma que la vocació missionera és un do de Déu, una crida a la qual respons i que t’omple la vida, que et dona la força que ve de l’Esperit Sant.»
Activitats per al mes missioner
Tal com ja es va anunciar, la Delegació diocesana per a l’activitat missionera i la cooperació entre les Esglésies ha organitzat tot un seguit d’activitats per a celebrar aquesta Jornada Mundial de les Missions. Aquest dissabte, més d’un centenar de persones de l’arxidiòcesi participaran en la Trobada del Tren Missioner, i el diumenge dia 20 d’octubre, la Parròquia de Sant Joan Baptista de Tarragona acollirà l’eucaristia diocesana amb motiu del Domund, a les 12.00 h.
D’altra banda, com a clausura de la campanya del Domund, el dissabte dia 26 d’octubre se celebrarà la jornada formativa «Despertar missioner. Fem créixer l’esperança». Tindrà lloc al Centre Tarraconense El Seminari a partir de les 10.00 h i comptarà amb el testimoni de Mn. Joan Soler, doctor en Missionologia.
Per a participar en aquesta trobada, pensada especialment per a membres dels consells pastorals parroquials, els equips de pastoral dels centres educatius, els catequistes i els professors de religió, així com tots aquells agents de pastoral que tinguin interès a aprofundir en la missió inter gentes, caldrà inscriure’s a través del correu electrònic [email protected].








