A la Carta Dominical d’aquesta setmana l’arquebisbe Joan ens parla de les festes majors, uns dies en què celebrem «l’acció de Déu en tants sants i santes que tenim com a patrons i a qui demanem també la intercessió». En aquest sentit, assegura que aquestes celebracions «ens recorden que els nostres pobles, abans de ser una realitat administrativa o geogràfica han estat una comunitat reunida al voltant de Crist, convocada durant generacions a l’entorn de la seva Església».
Aquest diumenge, al Full Dominical oferim una nova edició de l’apartat especial dedicat a l’Any Jubilar Franciscà que se celebra aquest 2026. Així, la comunitat de Clarisses de Reus ens ofereix una reflexió al voltant de sant Francesc d’Assís i la seva opció radical per la pobresa. Expliquen que «per a sant Francesc la pobresa comporta necessàriament la renúncia a la possessió de cap bé, ja sigui a nivell personal o comunitari». A més, «malgrat la pobresa dura i real, Francesc exhorta els germans a compartir amb els pobres i a viure amb alegria i llibertat, amb paciència i mansuetud», expressen.
D’altra banda, el director del Museu Diocesà de Tarragona, Andreu Muñoz, ens descobreix una nova obra d’art de la nostra arxidiòcesi. En aquesta ocasió ens presenta les pintures murals al fresc dels pares i doctors de l’Església que es poden trobar al temple parroquial de Sant Miquel Arcàngel de Mont-roig del Camp. Obra dels artistes targarins Jaume Minguell i Josep Minguell, «les figures mantenen un equilibri entre la línia i el color, que les dota d’un cert expressionisme que aporta innovació i accentua l’emoció i la teatralitat de les escenes», detalla.








