A l’apartat En portada d’aquesta setmana, Mn. Santiago Soro, vicari general de l’arxidiòcesi, ens parla del trienni pastoral 2026-2028, que gira al voltant de l’eix del seguiment de Jesús. Explica que a partir del baptisme d’adults veiem «persones que s’han sentit cridades per Jesús i que han respost “anant” cap a ell i començant un procés “d’escolta” vital, un procés transformador, configuratiu». El segon any d’aquest trienni serà «el moment de posar-nos als seus peus per escoltar-lo», expressa.
Aquest diumenge, al Full Dominical, coneixem que l’acció social de l’Església no s’atura durant les vacances d’estiu. Per aquest motiu, Irene Romera, tècnica d’inclusió social de Càritas Diocesana de Tarragona, ens parla del projecte de les targetes moneder de Càritas, que «es manté actiu durant tot l’any, garantint una resposta continuada que combina la cobertura de necessitats bàsiques amb l’acompanyament integral de les persones».
D’altra banda, a la secció Descobrim l’art diocesà, el director del Museu Diocesà de Tarragona, Andreu Muñoz, ens presenta un fragment del retaule de l’església de l’antic Hospital de Santa Magdalena de Montblanc, on trobem una representació del profeta Jeremies «assegut en un banc de pedra amb un mur de fons i mirant reflexiu cap a terra amb una expressió que determina el seu caràcter personal marcat pel sentiment i el patiment».
A més, aquest diumenge ens fem ressò de la intenció que el papa Lleó XIV encomana a l’Apostolat de l’Oració per al mes d’agost, en què prega especialment per l’evangelització a la ciutat.








