Durant el mes de gener, les Obres Missionals Pontifícies organitzen anualment la Jornada Infància Missionera, un dia en què infants d’arreu del món comparteixen l’esperit de la missió col·laborant amb els missioners en la seva tasca amb els infants més vulnerables. En aquesta nova edició, que se celebrarà aquest diumenge dia 14 de gener, el lema escollit és “Comparteixo el que sóc”, una invitació als més petits a entendre la missió.
La recaptació d’Infància Missionera és destinada a sostenir projectes missioners que permeten que més de quatre milions d’infants puguin accedir a l’educació, la salut, la protecció de la vida i la fe a partir de més de 2.500 projectes que es desenvolupen en els 1.122 territoris de missió que té l’Església catòlica.
El papa Francesc, durant l’àngelus en la solemnitat de l’Epifania del Senyor, va adreçar unes paraules als infants missioners d’arreu del món per agrair-los «el compromís en la pregària i en el suport concret a l’anunci de l’Evangeli i, en particular, a la promoció de la infància en terres de missió».
Els infants espanyols encapçalen el rànquing de donatius
Una vegada més, l’any 2023 va situar l’Estat espanyol com el país que més diners aporta a Infància Missionera. En total es van enviar 2.325.225,17 euros recaptats l’any 2022 a quaranta-quatre països, on se’n van beneficiar 387.000 infants a través de 431 projectes. A la nostra arxidiòcesi, l’any 2022 es van recaptar un total de 5.358,34 euros.
Per col·laborar amb aquesta campanya podeu fer la vostra aportació a través del número de compte ES59 2100 0272 3801 0064 0953. Per a la desgravació fiscal cal que indiqueu el vostre nom complet, el NIF i l’adreça fiscal. També podeu escriure al correu [email protected] per a rebre més informació.
La pregària, la primera obra missional
Estimat Jesús,
vull compartir el que sóc
amb alegria.
Mare de Déu,
per a donar-me als altres
tu ets el meu model.
Els dons que Déu em va donar
els lliuro,
per a poder-los compartir
amb el món sencer.
Vull ajudar altres infants,
posant en aquesta missió
tot el meu esforç i afecte.
Resant cada dia
i donant el que puc:
el que sóc i el que tinc.
Gràcies, Jesús, i gràcies, Maria,
per omplir el meu cor d’amor
per a cridar amb alegria
que només amb Déu
és possible aquesta vida.
Amén.








