El municipi del Catllar celebra anualment dos vots de poble dedicats a sant Nicasi. A finals del segle XVII, a causa d’una greu plaga de llagosta, s’instaurà el patronatge de sant Nicasi, i la seva festa se celebra el dia 14 de desembre. Anys després, el 1812, arran de la pesta, la població es va encomanar de nou a sant Nicasi, i es va instaurar un nou vot de poble que, des de llavors, se celebra el dia 11 d’octubre.
Així, el passat dissabte dia 11 d’octubre, va tenir lloc aquesta celebració, coneguda popularment com la festa de sant Nicaset. L’església parroquial de Sant Joan Baptista va acollir la celebració de l’eucaristia, amb la presència d’un gran nombre de fidels i de les autoritats municipals. Durant la missa, es va donar gràcies per la protecció de sant Nicasi. Les entitats del municipi també van participar en la celebració, fent ofrena dels elements que les representen. A més, els diables, els castellers i els gegants van oferir una actuació en acabar l’ofici.
A més, enguany, per primera vegada, la relíquia de sant Nicasi, que es va venerar durant la celebració, va quedar exposada per a la veneració en una capella lateral del temple parroquial, on restarà fins a la celebració del segon vot de poble, el dia 14 de desembre.








