L’Associació Bíblica de Catalunya, l’Institut Superior de Ciències Religioses Sant Fructuós i el Secretariat diocesà d’animació bíblica organitzaran, del 6 al 10 de juliol, una nova edició dels Cursos Bíblics d’Estiu, una proposta formativa iniciada a Tarragona l’any 1974, que esdevé un veritable do de Déu que ens ofereix per aprofundir en les Sagrades Escriptures.
Com és habitual, els cursos tindran lloc al Seminari. Casa de Cultura de Tarragona i el programa previst inclourà dos cursos. D’una banda, als matins, de 9.30 a 13.00 h, el Dr. Joan Ferrer impartirà el curs sobre Jeremies i Ezequiel, dos profetes de l’Antic Testament poc coneguts però molt importants en el cor de la tradició bíblica. En aquest curs, doncs, és llegiran i es comentaran els oracles d’aquests profetes per a extreure’n lliçons per al nostre temps i les nostres vides.
D’altra banda, a les tardes, de 16.00 a 19.30 h, la Dra. Begonya Palau i el Dr. Joaquim Malé oferiran el curs sobre les cartes de sant Pau als Gàlates i als Romans, d’on es pot extreure la profunditat teològica de l’apòstol dels pagans, amb el seu característic to polemista i les línies mestres del seu pensament. En el curs es podrà veure com Jesús es fa present a través del llegat de Pau de Tars.
Les inscripcions, que ja estan obertes, es podran fer fins al dia 20 de juny omplint la butlleta d’inscripció i fent-la arribar a l’Institut Superior de Ciències Religioses Sant Fructuós (Seminari. Casa de la Cultura, carrer de Sant Pau 4, 43003 – Tarragona). També es poden fer a través del formulari habilitat o bé des de l’apartat de matrícules del web de l’INSAF.
El preu de la matrícula per a un únic curs és de 45 euros, mentre que la matrícula per als dos cursos té un cost de 70 euros.
Els Cursos Bíblics d’Estiu tenen el reconeixement acadèmic de tots els Instituts de Ciències Religioses de Catalunya i les Illes Balears. Es poden cursar com a alumnes oients amb un certificat d’assistència, com a assignatures optatives del batxillerat (2ECTS) i de la llicenciatura (2ECTS) en Ciències Religioses a l’INSAF, o també com a curs de Formació Permanent del Professorat.
Per a més informació podeu contactar a través del correu electrònic [email protected] o bé a la Secretaria de l’INSAF, telèfon 977 233 833, de dilluns a dijous de 17.00 a 20.00 h.









