​Aquest dimarts dia 30 de setembre va tenir lloc, a Reus, la clausura de les set trobades posteriors al recés Quatre40, celebrat el passat mes de juny a la Casa Sant Josep – La Salle de Cambrils. Aquesta segona edició del recés promogut per l’Acció Catòlica General a l’arxidiòcesi va comptar amb la participació d’un grup de persones de les parròquies de Sant Bernat Calvó, la Immaculada i l’Assumpció de la Unitat pastoral de Reus, acompanyades per l’equip motor diocesà d’aquest projecte de Primer Anunci.

Les trobades setmanals que s’han celebrat després del recés han donat continuïtat a l’experiència viscuda o han ofert als participants un itinerari d’acompanyament per aprofundir en el kerigma i avançar en el seu procés personal de fe. Així, a partir de diferents trobades de Jesús amb personatges del Nou Testament, els participants han estat convidats a descobrir com portar a la vida quotidiana allò que han viscut i a continuar el seu camí de fe en la comunitat parroquial.

Amb aquesta clausura de la segona edició del recés Quatre40 a l’arxidiòcesi de Tarragona s’obre una nova etapa en què es convocarà el tercer recés, amb la voluntat de continuar oferint aquesta experiència de Primer Anunci, acompanyament i inserció en la vida i la missió parroquial a noves persones i comunitats.

La proposta del Quatre40 combina una experiència inicial d’un cap de setmana amb set trobades posteriors que constitueixen un precatecumenat orientat al creixement de la fe i a l’inici d’un itinerari de discipulat. En aquest sentit, està adreçat tant a persones allunyades de la fe o que no han conegut Jesucrist com a cristians que participen en la vida sacramental o parroquial i necessiten renovar la seva experiència de fe i revifar el seu impuls missioner.

D’altra banda, aquesta experiència de Primer Anunci no es limita a una vivència puntual, sinó que obre un camí de creixement, acompanyament i vida comunitària, en sintonia amb les prioritats pastorals de l’arxidiòcesi de Tarragona i amb la progressiva implementació dels equips de vida de l’Acció Catòlica General a les parròquies.