Més d’una cinquantena de membres de la comunitat guineoequatoriana de Tarragona van participar, conjuntament amb una vintena de pelegrins de Lleida, en el dissetè pelegrinatge de la Mare de Déu de Bisila al santuari de Torreciutat, que va tenir lloc el passat dissabte dia 11 de juliol.

La jornada, organitzada per l’Associació de Capellanies de Catòlics Guineoequatorians a Espanya, va comptar amb la participació de prop de tres-cents pelegrins procedents de Guinea Equatorial per a honorar la patrona del seu país. La trobada va ser presidida pel bisbe de la diòcesi d’Oriola-Alacant, Mons. José Ignacio Munilla, i el grup de l’arxidiòcesi de Tarragona va estar acompanyat per Mn. Andrés Pedro Sima i Mn. Dieudonné Wamauhoro, de la Unitat pastoral Tarragona Ponent.

Després de la benvinguda als pelegrins, es va fer una processó amb la imatge de la Mare de Déu de Bisila, acompanyada per alegres cants marians i mostres d’afecte dels fidels. En arribar a l’atri del temple, els participants van entonar l’himne nacional de Guinea Equatorial i van entrar la Mare de Déu al santuari. A continuació va tenir lloc, a la capella de la Mare de Déu de Guadalupe, la celebració penitencial.

Finalment es va celebrar l’eucaristia. Van acompanyar els cants diverses corals, entre les quals el Coro Voces Africanas de Tarragona. Durant l’homilia, el bisbe Munilla va recordar els viatges apostòlics del papa Lleó XIV a Espanya i a Guinea Equatorial, on va pregar davant la talla original de la Mare de Déu de Bisila. El Sr. Bisbe va recordar que «moltes ànimes són rescatades en els santuaris marians, que actualment són una importantíssima clau per a l’evangelització». Així, va demanar a la Mare de Déu de Bisila «que ens mostri a quin arbre ens hem d’apropar, a la parròquia, a les associacions i a la comunitat, per a no cedir davant la mundanitat i ser fidels i ferms en la fe».

Després del dinar a l’aire lliure, la jornada va cloure amb les danses folklòriques tradicionals de Guinea Equatorial en honor de la seva patrona.