El passat diumenge dia 13 d’octubre, l’arquebisbe Joan Planellas va iniciar una nova visita pastoral, en aquest cas, a la segona Unitat pastoral que visita de l’arxiprestat de l’Alt Camp, la d’Alcover. La celebració d’inici es va fer coincidir amb la festa de la Mare de Déu del Remei d’Alcover, que té lloc a l’ermita i que va aplegar persones de totes les comunitats cristianes de l’UPA.
El centre pastoral de referència d’aquesta Unitat pastoral és la Parròquia de l’Assumpció d’Alcover i les parròquies que conformen l’UPA són les de Sant Andreu de Farena, Santa Maria Magdalena de la Masó, Santa Úrsula del Milà, Sant Pere ad Vincula de Mont-ral i Sant Nicolau de la Riba. En total, sis parròquies amb vuit llocs de culte.
L’UPA d’Alcover té una població total de 6.498 habitants. Mn. Joan Anton Cedó n’és el rector, i Mn. Pere Joan Figueras, el vicari.
El programa de la visita pastoral
Aquest diumenge dia 27 d’octubre, l’arquebisbe Joan continuarà la visita pastoral a la Parròquia de Santa Úrsula del Milà. A les 10.30 h serà rebut a l’Ajuntament i, a les 11.45 h, presidirà la celebració de l’eucaristia en el marc de la festa major en honor de santa Úrsula. Posteriorment, assistirà a l’acte cultural que tindrà lloc amb motiu del 110è aniversari de la construcció de l’església neogòtica d’aquest municipi i es trobarà amb els representants de les entitats i els veïns del Milà.
El diumenge dia 3 de novembre, Mons. Planellas celebrarà l’eucaristia, a les 10.30 h, a la Parròquia de Santa Maria Magdalena de la Masó i seguidament tindrà lloc una trobada institucional amb els representants de l’Ajuntament, les entitats locals i el veïnatge. El dimecres dia 6 de novembre, a les 17.30 h, el Sr. Arquebisbe visitarà l’església parroquial de l’Assumpció d’Alcover i l’abadia. Posteriorment, es reunirà amb el Consell Parroquial i el Consell d’economia d’aquesta Parròquia, així com amb aquelles persones o grups que ho sol·licitin.
Ja el dimecres dia 13 de novembre, l’arquebisbe Joan celebrarà l’eucaristia a la Llar d’Avis La Mimosa d’Alcover, a les 16.30 h, i després serà rebut a l’Ajuntament d’aquest municipi, on també es trobarà amb els representants de les associacions. D’altra banda, el dimecres dia 27 de novembre, a les 16.30 h, es trobarà amb el grup de la catequesi i els serveis pastorals de la Parròquia de l’Assumpció d’Alcover, i a les 20.00 h tindrà lloc l’habitual trobada entre el Consell Episcopal i el Consell Parroquial de la Unitat pastoral.
La visita pastoral continuarà el divendres dia 29 de novembre amb la trobada amb el Consell Parroquial de Sant Nicolau de la Riba i la trobada amb els membres del Consistori i les entitats del municipi. El divendres dia 6 de desembre, a la mateixa Parròquia de Sant Nicolau, presidirà l’eucaristia amb motiu de la seva festa patronal, a les 18.30 h, al final de la qual hi haurà una trobada fraternal amb el veïnatge a la casa parroquial.
Un dels actes centrals d’aquesta visita pastoral serà la vetlla de la Immaculada Concepció, que tindrà lloc el dissabte dia 7 de desembre a les 19.00 h a l’església parroquial de l’Assumpció d’Alcover, i que serà conjunta per a totes les parròquies de l’UPA. Finalment, el dissabte dia 14 de desembre, l’arquebisbe Joan Planellas clourà la visita pastoral. A les 12.00 h celebrarà l’eucaristia a la Parròquia de Sant Andreu de Farena, després de la qual compartirà una estona amb la comunitat. A les 16.30 h serà a la Parròquia de Sant Pere ad Vincula de Mont-ral, on dirigirà una pregària i hi haurà una trobada institucional amb els representants de l’Ajuntament.








