Del 4 al 7 d’agost, l’arquebisbe Joan Planellas va estar al santuari potugues de Bom Jesus do Monte de Braga, un dels santuaris més importants de Portugal on es venera la imatge del Sant Crist.

El santuari de Bom Jesus do Monte és un santuari situat als voltants de la ciutat de Braga, al nord del país. El santuari és un exemple notable de lloc de pelegrinatge. La seva característica més destacada són les seves escales monumentals barroques, que salven un desnivell de 116 metres.

Els pelegrins, en pujar les escales, troben un programa teològic que contrasta els sentits del món material amb les virtuts de l’esperit i, alhora, experimenten les escenes de la Passió de Crist. La culminació d’aquest recorregut és el temple de Déu, és a dir, l’església situada al cim del turó. La presència de diverses fonts al llarg de les escales dona una idea de la purificació del creient.

En el marc d’aquesta estada, el Sr. Arquebisbe es va trobar amb Mons. José Manuel García Cordeiro, arquebisbe de Braga, Mons. Nélio Pereira Pita, bisbe auxiliar de Braga i acompanyanats per Mons. Fernando Francisco, bisbe auxiliar de Luanda, Angola.

Durant la trobada, els bisbes van comentar els orígens i les característiques de les arxidiòcesis de Tarragona i de Braga, ambdues seus primades d’Espanya i de Portugal, respectivament. Així, van compartir la vida pastoral de l’Església, comentant les oportunitats i esperances de l’hora present.