El passat dissabte dia 28 de març, en el marc dels actes de la visita pastoral a la Unitat pastoral de Llorenç del Penedès – l’Arboç, l’arquebisbe Joan Planellas va tenir una trobada amb la comunitat ortodoxa romanesa de l’Arboç, que utilitza com a lloc de culte la capella de Santa Llúcia.
En aquesta trobada hi van assistir una trentena de fidels. El Sr. Arquebisbe va destacar la importància de compartir una mateixa fe des de les diverses tradicions cristianes. Durant la visita, es van intercanviar obsequis, amb el lliurament d’una icona dels apòstols Pere i Pau, i es va compartir un àpat fraternal.
Posteriorment, l’arquebisbe Joan es va traslladar a la Joncosa del Montmell, on va ser rebut a l’Ajuntament. Amb els representants municipals va tractar diversos temes, com ara la necessitat de renovar el conveni del cementiri, la situació ruïnosa de l’ermita de Sant Marc i també altres actuacions pendents a l’edifici de Can Ferrer i a l’església de Marmellar. També es va posar de manifest la necessitat de regularitzar la custòdia d’objectes litúrgics per evitar-ne la pèrdua.
Finalment, la jornada va cloure amb la missa estacional a l’església de la Mare de Déu del Remei, que s’utilitza per al culte de la Parròquia de Sant Miquel del Montmell. L’eucaristia, amb motiu de ser la vigília del Diumenge de Rams, va començar a l’exterior del temple amb la benedicció dels rams. Durant l’homilia, l’arquebisbe Joan va reflexionar sobre el contrast entre l’entrada triomfal de Jesús a Jerusalem i la seva passió, tot convidant els fidels a viure la Setmana Santa com un camí d’esperança cap a la Pasqua.








