En la jornada del dimecres dia 26 de novembre, l’arquebisbe Joan Planellas va continuar la visita pastoral a la Unitat pastoral de Reus. Durant el matí va visitar dos centres residencials: la Residència d’Avis Marià Fortuny i la Residència de gent gran Avamir. En els dos casos, el Sr. Arquebisbe va celebrar l’eucaristia amb els residents i va visitar les instal·lacions del centre, on també el va acompanyar el delegat diocesà per a la pastoral de la salut i les persones amb necessitats especials, Miquel Sanchis.

Posteriorment es va traslladar a la Casa Misericòrdia, un centre de la Fundació Privada Mare de Déu de Misericòrdia que acull persones sense llar o en risc d’exclusió residencial. Actualment, aquest projecte està gestionat per un equip de professionals, voluntaris i les Germanes de la Consolació. Durant l’any 2024 el centre va atendre un total de trenta-una persones.

Durant la visita de l’arquebisbe Joan, va conèixer les instal·lacions, es va trobar amb els usuaris i els responsables del centre i va beneir una sala que recentment ha estat remodelada per a millorar l’acollida de les persones que arriben a la Casa Misericòrdia.

Finalment, a la tarda, es va traslladar al Col·legi Pare Manyanet de Reus per a visitar la comunitat dels Fills de la Sagrada Família. Aquesta congregació compta amb més de 130 anys de presència a la capital del Baix Camp, on van arribar l’any 1894 per a fundar-hi el Col·legi de Sant Pere Apòstol. Malgrat les vicissituds de la història, els Fills de la Sagrada Família continuen la seva missió educativa a Reus, amb un centre escolar edificat l’any 1991.

Així, l’arquebisbe Joan va trobar-se amb els cinc religiosos que actualment formen la comunitat del Col·legi Pare Manyanet de Reus. Amb ells va compartir la pregària de vespres i posteriorment van tenir una estona de conversa.