L’any 2014, el papa Francesc va instaurar una iniciativa de pregària per al temps quaresmal, les 24 hores per al Senyor. Aquesta convocatòria se celebra cada any els dies previs al quart diumenge de Quaresma, amb l’objectiu de posar al centre de la vida de la pastoral de l’Església el sagrament de la reconciliació.

En aquesta nova edició, el papa Lleó XIV ha proposat com a lema «He vingut a salvar el món» i la Conferència Episcopal Espanyola convida a afegir-se a la intenció de pregària que el Sant Pare demana per al mes de març, pregant pel desarmament i la pau.

A l’arxidiòcesi de Tarragona, la convocatòria es portarà a terme a l’església de Sant Antoni de Pàdua de Tarragona, organitzada per les unitats pastorals Tarragona Centre i Tarragona Ponent; a l’església parroquial de Sant Francesc d’Assís de Reus, organitzada per la Unitat pastoral de Reus, i al Monestir de la Immaculada de Valls, organitzada per la Unitat pastoral de Valls.

24 hores per al Senyor a Tarragona

En el cas de Tarragona, a l’església de Sant Antoni de Pàdua la jornada començarà el divendres dia 13 de març, a les 18.00 h, amb el viacrucis. Seguidament, a les 19.00 h, hi haurà la celebració de l’eucaristia i l’exposició del Santíssim Sagrament. Ja a les 21.30 h tindrà lloc una vetlla de pregària acompanyada amb Praiselord Group Music. El Santíssim Sagrament restarà exposat durant tota la nit.

L’endemà, a les 9.00 h se celebrarà l’eucaristia, i a les 10.00 h hi haurà la primera meditació del recés quaresmal. A les 11.00 h hi haurà una estona d’adoració comunitària, per seguir a les 12.00 h amb la segona meditació del recés. D’altra banda, a les 16.00 h tindrà lloc una estona de pregària amb els joves de l’arxidiòcesi. Per últim, a les 18.00 h es resarà el sant rosari i la coroneta de la Divina Misericòrdia, acabant a les 18.45 h amb la benedicció amb el Santíssim Sagrament i la reserva.

24 hores per al Senyor a Reus

A l’església parroquial de Sant Francesc d’Assís de Reus la convocatòria s’iniciarà el divendres dia 13 de març, a les 18.45 h, amb el viacrucis. A les 19.30 h hi haurà la celebració de l’eucaristia i, a les 20.15 h, una estona d’adoració en silenci i confessions. Els joves s’hi afegiran a les 22.00 h amb una vetlla de pregària. De nou a les 23.00 h hi haurà adoració en silenci i confessions, per acabar a les dotze de la nit amb la benedicció amb el Santíssim Sagrament.

L’endemà, dissabte, a les 8.00 h hi haurà la celebració de l’eucaristia. Seguidament, es podrà adorar el Santíssim Sagrament en silenci i hi haurà confessors disponibles. A la tarda, a les 18.45 h, hi haurà la pregària de vespres i la benedicció amb el Santíssim Sagrament. Finalment, a les 19.30 h se celebrarà l’eucaristia de vigília.

24 hores per al Senyor a Valls

Finalment, a Valls, les 24 hores per al Senyor se celebraran el dissabte dia 14 de març al monestir de la Immaculada. Es començarà a les 7.30 h amb la pregària de laudes, i a les 8.00 h hi haurà la celebració de l’eucaristia. A les 11.00 h hi haurà la pregària del sant rosari per la pau al món i pels cristians perseguits.

A la tarda, a les 15.00 h, es resarà el rosari de la Divina Misericòrdia i, a les 18.00 h, hi haurà la pregària de vespres. Per acabar, a les 20.30 h se celebrarà la Nit de Maria.