Una setantena de persones es van congregar, aquest dijous dia 5 de novembre, al Seminari. Casa de Cultura per a gaudir d’una nova proposta cultural de l’Associació Cultural Sant Fructuós: Diàlegs a redós d’Octavi. Déus, temples i cristians a la Tàrraco del segle III.
La representació va traslladar els assistents a la Tàrraco romana del segle III dC., concretament en els anys de pau per a l’Església catòlica entre les persecucions de l’emperador Valerià, durant les quals van ser martiritzats els sants Fructuós, Auguri i Eulogi, i les posteriors persecucions de l’emperador Dioclecià, a partir de l’any 303.
Així, amb una posada en escena sòbria, presidida per la capella romànica de Sant Pau, el diàleg dramatitzat va ser una adaptació de l’obra L’Octavi de Minuci Fèlix, també del segle III, traslladada a l’antic recinte de culte imperial de Tàrraco i complementada amb textos de l’antiguitat clàssica i cristiana.
A partir d’aquest context, els espectadors van poder conèixer, de la mà dels actors de l’Associació Cultural Sant Fructuós, que lluïen els vestits propis de l’època, el moment històric en què l’Església es consolida com a institució. D’aquesta manera es va exposar com era l’Església dels primers segles i com ja va començar a evolucionar cap a un model que ha arribat fins als nostres dies, amb una vida religiosa ja ben articulada a la Tàrraco de fa divuit segles.








