Llibret diocesà
Descarregar

Donatius

Com cada any, l’Església diocesana celebra la seva jornada anual: el dia de Germanor. Es tracta d’un dia per agrair la tasca que fa l’Església a través de les seves institucions, grups o realitats, a benefici del conjunt de la nostra societat. Enguany, aquesta jornada tindrà lloc el diumenge dia 9 de novembre i porta per lema «Tu també pots ser sant», fent referència a la crida a la santedat, que també sentim els cristians del segle XXI.

A més, aquest any, el Dia de l’Església Diocesana coincideix amb el dia que el papa Francesc va establir per a commemorar els sants, beats, venerables i servents de Déu a les Esglésies particulars. Per això, el web de la jornada recull les petjades que van deixar aquestes persones perquè el seu testimoniatge esdevingui un exemple de fe en la vida quotidiana de les nostres comunitats.

L’Església de Tarragona, al servei de les persones

La jornada de Germanor és també una bona ocasió per a fer balanç de tot el que fa l’Església. Per això, l’arxidiòcesi de Tarragona publica la memòria d’activitats de l’any 2024, que rebreu aquest diumenge amb el Full Dominical. Aquest document recull un resum de dades de la nostra Església en àmbits diversos.

Pel que fa a l’activitat celebrativa i pastoral, l’any passat es van batejar un total de 1.444 persones, 437 van rebre el sagrament de la confirmació, 1.087 van rebre la primera comunió i es van celebrar un total de 228 matrimonis. Tot això va ser possible gràcies a la tasca dels 109 preveres de l’arxidiòcesi, les 282 religioses i religiosos, les 59 monges i monjos de clausura, els 433 catequistes, els 4 seminaristes i els 7 diaques permanents, que donen servei a les 201 parròquies de l’arxidiòcesi de Tarragona.

En l’àmbit educatiu, l’arxidiòcesi compta amb un total de 28 centres catòlics concertats, on s’escolaritzen 18.940 alumnes que són atesos per un total de 864 treballadors, dels quals 600 són personal docent. Referent a la cultura, l’Església de Tarragona compta amb 13 festes religioses declarades d’interès turístic, 21 béns immobles declarats d’interès cultural i ha portat a terme quatre projectes de construcció i rehabilitació del patrimoni durant l’any 2024.

L’Església diocesana porta a terme una intensa activitat caritativa i assistencial, a través de la qual va atendre, l’any passat, milers de persones. Ho va fer des dels 40 centres per a mitigar la pobresa, les 18 cases per a persones grans, malalts crònics i persones amb discapacitat, els 5 centres d’assistència a immigrants i refugiats, els 3 centres de menors i joves, els 31 centres per a promoure el treball o el centre per a la defensa de la vida i la família. Aquests serveis van ser possible gràcies als 1.177 voluntaris de Càritas o als 65 voluntaris de Mans Unides.

Tota aquesta tasca que l’Església de Tarragona ofereix és possible gràcies a la generositat de moltes persones que viuen la seva vocació baptismal amb compromís i amb corresponsabilitat. Així, per a continuar donant aquests serveis és molt necessària la col·laboració de tota la comunitat cristiana.

Aquelles persones que vulguin contribuir econòmicament amb el sosteniment dels projectes de l’Església en aquesta jornada de Germanor ho podran fer a les col·lectes de les celebracions d’aquest cap de setmana a les parròquies, o també fent un donatiu directe, des de casa, a les vostres parròquies, als organismes diocesans o a les entitats de l’Església que escolliu des del portal www.donoalamevaesglesia.cat.