El Centre Tarraconense El Seminari va acollir, el passat dissabte dia 3 de febrer, la Jornada arxidiocesana de pastoral de la salut, un acte organitzat per la Delegació diocesana per a la pastoral de la salut i les persones amb necessitats especials com a preludi de la Campanya del Malalt d’enguany, que començarà el proper diumenge dia 11 de febrer amb la Jornada Mundial del Malalt, que coincideix amb la festivitat de la Mare de Déu de Lourdes.
La campanya d’enguany, amb el lema “Donar esperança en la tristesa”, va enfocada a totes aquelles persones que presenten patiment mentals, com poden ser la depressió o altres tipus de sofriments psicològics envoltats de tristesa.
L’arquebisbe Joan Planellas va presidir aquesta jornada, que va ser dirigida pel Dr. Miquel Sanchis, delegat diocesà per a la pastoral de la salut i les persones amb necessitats especials, en què s’hi van fer presents agents de pastoral de la salut de les parròquies, alumnes de l’INSAF, membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, de la FRATER i alguns mossens.
Mn. Antonio Rodríguez, consiliari de la Delegació organitzadora, va iniciar la jornada amb una pregària. A continuació, es van fer dues ponències. La primera, titulada “Veritat, llum enfront de la foscor”, va anar a càrrec de la Dra. Yolanda La Torre, psicòloga clínica i terapeuta. I, a continuació, Mn. Robert Otaba, consiliari anterior de la Delegació diocesana per a la pastoral de la salut, va oferir la conferència “La proximitat de Déu en el sofriment humà”.
Finalment, la jornada va cloure amb una actuació del grup de música cristiana de l’arxidiòcesi de Tarragona Praiselord.








