Senyor, qui podrà estar-se a casa teva?
Qui podrà viure a la teva santa muntanya?
(Salm 15,1)
Gabriel com a missatger va entrar a casa de Maria. Ella, tan petita, no sabia que el Senyor cercava una noia com ella, senzilla, humil. Que gran que ets, Maria, que t’abandones a Déu perquè faci en tu el més gran del món. Alegra’t, Maria, plena de gràcia. L’alegria és la perseverança de Déu. Mare Maria, et dono gràcies per tenir-te també com a mare.
Maria, en el teu estat de bona esperança, vas deixar que Déu et guiés i el primer que vas fer és anar a ajudar la teva cosina gran, Elisabet. L’alegria de les dues va ser immensa. Quan estem embarassades ens passa això, l’alegria, i també la por que a la criatura no li passi res dolent, però l’alegria guanya. Hem de demanar a la Mare de Déu l’esperança, que ajudi a tantes famílies que no volen tenir aquest fillet no nat, i vosaltres també. Hi ha associacions en les quals ens hi podem implicar.
L’esperança és un dels dons més preciosos que tenim, però a vegades no sabem què fer i hem de pregar. L’esperança ens fa més forts. La nostra ment a vegades ens enganya i el maligne també, i podem més del que creiem, feu-ne la prova i ho veureu.
La Santíssima Verge, amb tot el que va patir amb la Passió del seu Fill, nostre Senyor Jesucrist, és impossible imaginar els grans dolors que va sofrir, fuetejat, coronat d’espines, despullat, pujant el calvari amb la creu a coll, i el pitjor, la mort. Estava ben acompanyada per les dones i per sant Joan. L’esperança la devia consolar en certa mesura, però sabia sobretot que era Déu, però que també era home.
En aquest món tant ingrat també hi ha mares que pateixen moltíssim, perquè els seus fills es droguen, per les addiccions i per tants canvis nefastos, i s’han d’agafar a l’esperança que Déu dona. Ella és la nostra mestra i hem de confiar i aprendre d’ella la humilitat, l’abnegació, el fet de donar-se tota, per Jesús i també per nosaltres.
Jesús ajuda’ns a tenir més esperança. Tots sols no podem, necessitem la teva ajuda.
Josepa Martín Delcán, presidenta de la Fundació Sant Joaquim i Santa Anna
Article publicat al Full dominical de l’11 de maig de 2025 (n. 3922)








